Peut-on voyager en sécurité au HONDURAS?

Forum Honduras

Bonjour,

Je prévois un voyage à El Salvador et au Honduras de plusieurs semaines et je m’interroge sur la sécurité au Honduras .

Sur le site du Ministère des Affaires Étrangères , à part le site de Copan qui est en jaune , le reste du pays est en orange , c’est -à -dire déconseillé sauf raison impérative , et j’aimerais me déplacer dans tout le pays …

Quelqu’un a-t-il voyagé récemment au Honduras ( depuis décembre 2022 et la promulgation de l’état d’exception dans plusieurs zones du pays ) , et pas uniquement pour aller à Copan ?

Je voyagerai seule et en bus , je sais que ce mode de transport est déconseillé pour raisons de sécurité ( risques d’agression et de braquage à main armée ) , qu’en est-il vraiment ?

Je trouve peu d’informations récentes sur ce pays et il n’y a pas de guide papier récent non plus .

Merci d’avance .

Bonjour Tul,

“Honduras travel guide” en langue Anglaise:

Cordialement,
Alain

Honduras Travel Guide 2024: “Discover Honduras: A Journey Through Rich Heritage and Tropical Wonders in 2024” Livre broché – Grands caractères, 3 janvier 2024

Édition en Anglais de James Simmons (Auteur)

Embark on an unforgettable adventure through the heart of Central America with “Discover Honduras.” This meticulously crafted travel guide is your passport to an immersive experience, combining rich cultural heritage, diverse landscapes, and practical insights to make your journey seamless and unforgettable.

:earth_africa: What the Book Contains:

:european_castle: Historical Exploration: Uncover the mysteries of ancient Mayan ruins in Copán, stroll through colonial towns, and delve into the historical tapestry of Honduras.

:palm_tree: Natural Wonders: Immerse yourself in the lush rainforests of Pico Bonito, relax on pristine Caribbean beaches, and discover the vibrant ecosystems that make Honduras a biodiversity hotspot.

:stew: Culinary Delights: Savor the flavors of traditional Honduran cuisine, explore local markets, and indulge in street food adventures that tantalize your taste buds.

:books: List of Benefits for Readers:

:star2: Comprehensive Travel Insights: Detailed chapters provide in-depth information on essential travel details, ensuring a smooth and informed journey.

:world_map: Customizable Itinerary Ideas: Tailor your exploration with curated itinerary suggestions, catering to history enthusiasts, beach lovers, nature seekers, and more.

:globe_with_meridians: Practical Tips: Navigate Honduras confidently with safety guidelines, health precautions, and responsible tourism principles.

:hotel: Accommodation Recommendations: From boutique hotels to eco-lodges, discover the ideal stay for every traveler.

:world_map: Detailed Maps: Navigate with ease using comprehensive maps that guide you through cities, historical sites, and natural wonders.

:gift: Bonuses for Our Readers:

:date: Year-Round Travel Tips: Receive exclusive insights into the best times to visit Honduras, taking advantage of seasonal events and weather patterns.

:camera_flash: Photography Guide: Capture the essence of Honduras with tips on photographing historical sites, natural landscapes, and vibrant cultural events.

:honduras: Language Essentials: Unlock the warmth of Honduran hospitality with a bonus guide to basic Spanish phrases, enhancing your interactions with locals.

:rainbow: Diverse Experiences: Whether you seek historical immersion, natural wonders, or cultural delights, this book ensures you don’t miss a beat in Honduras.

:world_map: Off-the-Beaten-Path Gems: Uncover hidden treasures and lesser-explored destinations, providing a unique and authentic travel experience.

:open_book: Expertly Crafted Content: Written with meticulous attention to detail, this guide is a comprehensive resource for both novice and seasoned travelers.

Dive into “Discover Honduras” and let the pages transport you to a land where history meets nature, vibrant cultures create a tapestry of enchantment, and detailed maps guide you through every step of your adventure. Your journey begins here—buy the book, and let Honduras captivate your heart and soul! :star2::airplane::hibiscus:

1. Nombre de pages de l’édition imprimée

86 pages

1. Langue

Anglais

1. Date de publication

3 janvier 2024

1. Dimensions

15.24 x 0.51 x 22.86 cm

1. ISBN-13

979-8873812110

Bonjour,

Merci beaucoup @alain-le-mouel !

Je n’ai pas pensé à chercher en anglais ! Pourtant j’avais vu que pour le Salvador les guides les plus récents sont en anglais…

Bonjour,

J’ai vu le Lonely Planet mais il me semble qu’il n’est pas très récent.

J’imagine que le site de Copan étant très touristique il a toujours été sécurisé.

Sujets suggérés

Services voyage