Echange ou remboursement de billet d'avion

Forum Avion

Bonjour, Je ne pourrai comme prévu prendre mon vol, et je me pose donc la question de l’échange ou du remboursement. Lorsque je regarde les conditions tarifaires correspondantes, j’ai du mal à tout saisir. Pourriez vous m’éclairer ? Je vous remercie par avance.
Veuillez trouver ci dessous les conditions tarifaires en question :

Fare Note: ADT PARNOU AP.ADVANCE RES/TKT for default conditions all sectorS must be confirmed waitlist and standby not permitted

– FOR V AND H CLS ON SB SECTORS : WHEN RESERVATION IS MADE MORE THAN 90 DAYS BEFORE DEPARTURE, TICKET MUST BE ISSUED AT LEAST 90 DAYS BEFORE DEPARTURE. WHEN RESERVATION IS MADE LESS THAN 90 DAYS BEFORE DEPARTURE, TICKET MUST BE ISSUED WITHIN 07 DAYS AFTER RESERVATION IS MADE. –

FOR Y CLS ON SB SECTORS : WHEN RESERVATION IS MADE MORE THAN 45 DAYS BEFORE DEPARTURE, TICKET MUST BE ISSUED AT LEAST 45 DAYS BEFORE DEPARTURE. WHEN RESERVATION IS MADE LESS THAN 45 DAYS BEFORE DEPARTURE, TICKET MUST BE ISSUED WITHIN 72 HOURS AFTER RESERVATION IS MADE.

– anytime revalidation/reissue is permitted at xpf5000/ eur 42 charge within the ticket validityCHD/INF DISCOUNT APPLY ON PENALTY.

cancellation
anytime cancellation is permitted at XPF 10000/EUR 84.00 CHARGE. when a cancellation is made before departure the ticket amount less penalty could be refund to the passenger . CHD/INF discount apply on penaltyno show : refund is not permitted

le dernie r paragraphe dit : annulation possible avant le depart avec frais de 84000xpf soit 84€,

voila!!!le reste ne concerne pas l’annulation

Je trouvais ça “trop beau” je voulais être certaine qu’il n’y avait pas de conditions particulières tels que décès dans la famille, hospitalisation …

Je te remercie

n’est jamais soumis à desconditions particulieres pour son remboursement, ce sont les assurances qui les ont,
la seule condition est d’ ANNULER AVANT LE DEPART !

Sujets suggérés